Generatie Z heeft andere verwachtingen van werk dan de generaties die hen voorgingen. We zien dat dit ze wordt aangerekend, terwijl het diezelfde voorgaande generaties zijn die GenZ’ers leerden dat er nog zoveel meer is dan werk.
Er zijn verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en blijven bij het recruiten van Generatie Z, waarvan de volgende om verschillende redenen prioriteit zouden moeten krijgen:
Generatie Z heeft een grotere behoefte aan flexibiliteit in hun werk, zoals de mogelijkheid om thuis te werken of een aangepaste werkweek. In alle beroepen en vakgebieden zien we deze wens; bij kantoorwerk is het al een vereiste, terwijl je voor plaatsgebonden werk nog een concurrentievoordeel kan behalen.
Generatie Z wil zichzelf continu blijven ontwikkelen en zoekt werkgevers die investeren in de professionele en persoonlijke groei van hun medewerkers.
Generatie Z waardeert bedrijven die diversiteit en inclusie bevorderen en stelt deze eisen aan werkgevers. Bedrijven moeten zich inspannen om een inclusieve werkomgeving te creëren, want dat gaat niet van zelf.
Generatie Z is zich sterk bewust van de impact van bedrijfsactiviteiten op de maatschappij en het milieu en verwacht dat werkgevers duurzaamheid een hoge prioriteit geven.
Luister naar de eisen en wensen van Generatie Z en bedenk eens hoe je daarmee een voordeel kan bereiken voor álle mensen in jouw organisatie. Jong talent signaleert immers als beste verouderde patronen, en als je die vervolgens weet op te lossen profiteert iedereen in de organisatie daarvan.
Dus verzamel enkele jongeren uit jouw organisatie en vraag ze eens of ze deze punten herkennen? Zien zij dat ook als speerpunten? Wat gaat er goed? Waar is nog winst te behalen?
Download whitepaper
Ben je op zoek naar talent of heb je een vraag? Neem contact met mij op of laat mij contact opnemen met jou. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur van ons.
Generatie Z heeft andere verwachtingen van werk dan de generaties die hen voorgingen. We zien dat dit ze wordt aangerekend, terwijl het diezelfde voorgaande generaties zijn die GenZ’ers leerden dat er nog zoveel meer is dan werk.
Er zijn verschillende onderwerpen die belangrijk zijn en blijven bij het recruiten van Generatie Z, waarvan de volgende om verschillende redenen prioriteit zouden moeten krijgen:
Generatie Z heeft een grotere behoefte aan flexibiliteit in hun werk, zoals de mogelijkheid om thuis te werken of een aangepaste werkweek. In alle beroepen en vakgebieden zien we deze wens; bij kantoorwerk is het al een vereiste, terwijl je voor plaatsgebonden werk nog een concurrentievoordeel kan behalen.
Generatie Z wil zichzelf continu blijven ontwikkelen en zoekt werkgevers die investeren in de professionele en persoonlijke groei van hun medewerkers.
Generatie Z waardeert bedrijven die diversiteit en inclusie bevorderen en stelt deze eisen aan werkgevers. Bedrijven moeten zich inspannen om een inclusieve werkomgeving te creëren, want dat gaat niet van zelf.
Generatie Z is zich sterk bewust van de impact van bedrijfsactiviteiten op de maatschappij en het milieu en verwacht dat werkgevers duurzaamheid een hoge prioriteit geven.
Luister naar de eisen en wensen van Generatie Z en bedenk eens hoe je daarmee een voordeel kan bereiken voor álle mensen in jouw organisatie. Jong talent signaleert immers als beste verouderde patronen, en als je die vervolgens weet op te lossen profiteert iedereen in de organisatie daarvan.
Dus verzamel enkele jongeren uit jouw organisatie en vraag ze eens of ze deze punten herkennen? Zien zij dat ook als speerpunten? Wat gaat er goed? Waar is nog winst te behalen?
Ben je op zoek naar talent of heb je een vraag? Neem contact met mij op of laat mij contact opnemen met jou. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur van ons.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.